Conditii de folosire a retelei

 

1.Definire Termeni:                                                                        

¨        Prin Internet se înţelege reţeaua mondială de echipamente de comunicaţie publice şi private care sunt interconectate şi folosesc suita de protocoale TCP/IP.

¨        Prin trafic Internet se înţelege orice transfer operat de  către sau către Utilizator în Internet.

¨        Prin reţeaua metropolitană ADministrator se înţelege reţeaua de echipamente de comunicaţie care sunt interconectate şi folosesc suita de protocoale TCP/IP.

 

2. Tarife şi modalităţi de plată

2.1. Pentru instalare se va percepe o taxă de instalare.

2.2. Tarifele lunare pentru serviciile furnizate sunt în valori nete stabilite de administrator

2.3. Plata se face in în avans, abonamentul pentru luna în curs, precum si contravaloarea serviciilor

 

3. Instalarea serviciului

3.1. Utilizatorul este obligat să faciliteze obţinerea aprobărilor (dacă este cazul), pentru instalarea sistemului .

3.2. Titlurile de proprietate asupra echipamentelor, produselor şi serviciilor aflate în proprietatea administratorului  şi instalate de către administrator la Utilizator, ca urmare a prezentului contract, sunt şi ramân proprietatea exclusivă a administrator, Utilizatorul având doar dreptul de folosinţă în limitele prevăzute de prezentul contract. Distrugerea totală sau parţială atrage răspunderea Utilizatorului, acesta fiind obligat la plata contravalorii echipamentului respectivsau inlocuirea acestuia cu unul similar. Pentru echipamentele instalate administratorul poate percepe chirie .

3.3. Utilizatorul nu va sechestra, demonta sau scoate din funcţiune orice echipament aparţinând administratorului.

3.4. Utilizatorul va asigura securitatea echipamentelor prin limitarea accesului la zona unde acestea sunt amplasate.

 

4. Servicii dedicate Internet

4.1. Administratorul garantează Utilizatorului îndeplinirea nevoilor sale de trafic, 365 de zile pe an, 24 de ore pe zi, cu excepţia ino­perabilităţii conexiunii din cauze independente de administrator, inoperabilitatea reţelei CONEL sau oricare alt terţ cu care administratorul se află sub contract.

4.2. Administratorul nu va restricţiona accesul Utilizatorului la nici o destinaţie aflată în Internet. Administratorul sau alţi furnizori pot restricţiona uneori accesul la anumite destinaţii din motive de securitate sau protecţie a reţelelor şi Utilizatorul înţelege că administratorul nu este responsabil pentru asemenea acţiuni.

4.3.Remedierea defecţiunilor, avariilor şi condiţiilor anormale cade în sarcina administratorului care:

¨        remediază toate defecţiunile şi avariile depistate în reţeaua proprie;

¨        alertează operatorii de telecomunicaţii şi cooperează cu aceştia la remedierea defecţiunilor şi avariilor survenite la circuitele de transmisii de date;

¨        informează periodic Utilizatorul cu privire la stadiul lucrărilor de remediere şi de timpul estimat de repunere în exploatare sau remediere completă.

4.4. Administratorul are dreptul de a intrerupe temporar furnizarea serviciilor în cazul executării de lucrări de reparaţii şi modernizări a reţelei.

4.5. Administratorul se obligă să asigure supervizarea continuă a serviciului şi supervizarea periodică (verificări, inspecţii, etc.) a sistemului. Pentru a facilita realizarea acestei obligaţii şi în baza unei notificări prealabile trimise de administrator, Utilizatorul va permite accesul  administratorului la sistemul de transmisii de date, astfel încât aceştia să realizeze supervizarea tehnică şi să verifice că echipamentul lucrează în mod corespunzător.

4.6. Administratorul va respecta confidenţialitatea datelor Utilizatorului transferate prin reţea. Administratorul are dreptul să şteargă orice informaţie introdusă de Utilizator în reţea, care ar putea afecta buna funcţionare a acesteia sau ar putea conduce la căderea reţelei.

4.7.  Administratorul nu răspunde pentru eventualele daune materiale sau morale rezultate din folosirea incorectă a serviciilor de către Utilizator.

4.8.  Administratorul nu răspunde pentru conţinutul informaţiilor transmise de Utilizator.

4.9. Administratorul nu răspunde pentru conţinutul informaţiilor stocate în echipamentele Utilizatorului sau aflate sub adimistrarea Utilizatorului.

4.10. Administratorul nu răspunde pentru deteriorările sau daunele aduse sistemelor Utilizatorului, care rezultă din furnizarea, instalarea sau scoaterea din funcţiune de echipamente sau de servicii, sau de ataşarea la sistemele Utilizatorului, în scopul prestării serviciilor solicitate, a instrumentelor, aparatelor şi cablărilor asociate, provenite de la administrator sau operatorii de telecomunicaţii, atunci când aceste deteriorări sau daune nu rezultă din neglijenţa sa.

4.11.  Serviciile sunt puse la dispoziţia Utilizatorului cu condiţia utilizării acestora fără abuz şi/sau scopuri frauduloase incluzând:

¨        încercarea de a obţine sau obţinerea de servicii prin conectare frauduloasă;

¨        încercarea de a obţine sau obţinerea accesului la informaţii care nu au caracter public şi aparţin altor utilizatori, prin orice metodă;

¨        încercarea de modificare/distrugere sau modificarea/distrugerea informaţiilor aparţinând altor utilizatori, prin orice metodă;

¨        folosirea cu bună ştiintă a serviciilor şi/sau produselor care să pericliteze buna funcţionare şi/sau să ducă la diminuarea performanţelor serviciilor sau să cauzeze prejudicii altor utilizatori.

4.12. În cazul în care Utilizatorul doreşte să furnizeze către terţi servicii care fac obiectul prezentului contract, utilizatorul se obligă să ceară acordul scris al administratorului înainte de începerea colaborării cu terţii. Această prevedere este valabilă indiferent dacă distribuirea serviciilor către terţi se face prin sistemul administratorului sau prin altă infrastructură.

4.13. Utilizatorul se obligă să nu utilizeze în afara sistemului, să nu copieze şi să nu dezvăluie terţilor nici o aplicaţie software şi/sau know-how implementate de administrator. Utilizatorul va fi responsabil pentru toate daunele şi reclamaţiile rezultate din încălcarea acestei prevederi.

4.14. Utilizatorul are responsabilitatea de a anunţa în cel mai scurt timp administratorului orice situaţie anormală constatată în exploatarea serviciilor, inclusiv defecţiuni, avarii, deteriorări ale performanţelor.

4.15. La cererea Utilizatorului, administratorul este de acord să furnizeze următoarele servicii noi şi/sau complementare:

¨        furnizarea de produse software şi hardware;

¨        asistenţă în crearea sau crearea de aplicaţii specifice Internet (pagini web, aplicaţii de comerţ electronic, etc.);

¨        crearea de sisteme de securitate (cum ar fi firewall);

¨        instruirea personalului de orice nivel;

¨        produse software nespecifice Internet.

Serviciile enumerate la acest punct vor face obiectul unei anexe sau contract separate şi vor fi platite separat .

4.16. Utilizatorul este direct răspunzător faţă de administrator sau de terţi în cazul în care aduce prejudicii acestora prin actele sau faptele sale neconforme cu condiţiile de furnizare a serviciilor. Administratorul este îndreptăţită în acest caz să ceară recuperarea costurilor aferente precum şi a daunelor suferite în urma actelor abuzive, delictuale sau frauduloase ale Utilizatorului.

 

5. Confidenţialitatea

5.1. Nici o parte nu poate dezvălui vreo informaţie conţinută de acest Contract fără consimţământul prealabil al celeilalte.

5.2. Nici o parte nu o poate opri pe cealaltă să furnizeze informaţii cerute în baza unor solicitări din partea autorităţilor oficiale sau prin proceduri legale.

5.3. Utilizatorul nu poate dezvălui unei terţe părţi nici o informaţie referitoare la acest Contract, chiar după rezilierea Contractului.

5.4. Administratorul va păstra confidenţialitatea datelor Utilizatorului transferate prin sistem, va monitoriza în permanenţă reţeaua şi va stopa orice încercare de acces neautorizat la datele utilizatorului, în măsura în care este detectată de către administrator.

6. Notificări

Exceptând cazurile reglementate expres în alt mod, toate notificările şi comunicările vor fi făcuta la adresa:

¨        adim_retea_nord@4x.ro

¨        adresa e-mail a utilizatorului

 

7. Soluţ­ionarea litigiilor

¨        Orice litigiu legat de executarea sau interpretarea prezentului contract va fi rezolvat, în principal, pe cale amiabilă.

 

8. Întreruperi

8.1 Definirea lipsei serviciului

¨        Se consideră lipsă a serviciului furnizat; orice întrerupere neaşteptată a serviciului mai mare de 2(doua) ore şi care depăşeşte disponibilitatea serviciului .

¨        Nu se consideră lipsă serviciu întreruperile programate şi notificate în avans de către administrator. Nu se considera lipsă de serviciu nici întreruperile accidentale sau de întreţinere a reţelei cu durată mai mică sau egală de 2 (doua) ore. Administratorul nu va notifica Utilizatorul înaintea unor astfel de întreruperi. Nu se considera lipsă serviciu întreruperile datorate unor cauze ce ţin direct sau indirect de Utilizator ( întreruperea echipamentului de comunicaţie, modificarea setărilor, lipsa tensiunii electrice la locaţia Utilizatorului, etc).

 

 

 

AICI CITITI CU ATENTIE

IMPRIMATI, SEMNATI SI INMANATI ADMINISTRATORULUI DE RETEA

 

 

 

 

1. Definiţii

1.1. Administratorul defineşte ca abuz sau folosire ilegală a reţelei:

¨        Orice e-mail comercial ce este trimis către o adresă ce nu a cerut şi confirmat dorinţa de a primi astfel de mesaje. E-mail-urile comerciale includ şi nu se limitează la:  reclame, sondaje de opinie, oferte promoţionale etc. Aceste tipuri de mesaje sunt denumite "Unsolicited Broadcast Email " şi vor fi referite în continuare ca SPAM.

¨        Orice activitate ce are ca scop obţinerea de informaţii/resurse ce nu au un caracter public. Aceste tipuri de activităţi includ, fără a se limita la acestea: exploatarea breşelor de securitate pe alte calculatoare conectate la Internet, căutarea (scanarea) după breşe de securitate a unor calculatoare conectate la Internet, folosirea de servicii tip "Proxy" fără acordul proprietarului acestor servicii. Transmiterea, distribuirea şi stocarea de materiale ce violează legile în vigoare, sunt protejate prin copyright, marca de comerţ, de fabrica sau de serviciu, sau orice alt drept de proprietate intelectuală fără autorizaţiile necesare, fără a se limita doar la acestea. Transmiterea, distribuirea şi stocarea de materiale obscene, discriminatorii, rasiste sau care violează legile de control al exportului în vigoare.

 

2.Politica retelei 

2.1. Reţeaua poate fi folosită de către clienţii săi pentru a se conecta la alte reţele şi utilizatorii reţelei înţeleg că trebuie să se conformeze tuturor politicilor de utilizare ale acestor reţele. Utilizatorii înţeleg că administratorul nu poate avea controlul informaţiei care circulă prin reţea. Orice supraîncărcare a reţelei va fi considerată o folosire neautorizata a reţelei şi este de aceea interzisă. În mod similar, folosirea de "IP multicast" fără permisiunea administratorului este interzisă.

2.2. Utilizatorii  sau orice terţă parte ce foloseşte reţeaua, îi este interzis şi nu trebuie să permită la rândul lor, sa folosească reţeaua pentru a trimite SPAM-uri şi de a abuza de ea. În cazul în care se trimit email-uri în masă, expeditorii trebuie să păstreze date ce atestă aprobarea fiecărui destinatar de a primi astfel de mesaje înainte ca mesajele sa fie trimise. Dacă astfel de dovezi nu există, administratorul poate considera după buna cuviinţă că aprobarea nu a fost obţinută şi se consideră abuz. Administratorul nu este responsabil pentru conţinutul nici unui mesaj, indiferent daca mesajul a fost trimis de către un utilizator.

2.3. Utilizatorii sunt responsabili ca ei, clienţii lor şi partenerii lor sa respecte acestă politică. Utilizatorii vor fi răspunzători pentru toate abuzurile făcute de ei, de clienţi sau partenerii lor, prin legătura lor la reţea. Orice încercare de violare a securităţii reţelei sau de abuz sunt interzise. Administratorul va investiga plângerile legate de aceste incidente şi va coopera cu instituţiile legale pentru detectarea cauzelor şi autorilor acestor incidente. Dacă Administratorul primeşte o plângere, îndreptată către un Utilizator al sau (utilizator al unui Utilizator, partener al unui Utilizator), aceasta va fi trimisă către utilizator (Utilizator) pentru a fi rezolvată. Dacă într-un interval de 24 (douăzeci şi patru) de ore nu se primeşte nici un răspuns care sa indice ca problema a fost rezolvată, administratorul poate bloca traficul spre/de la adresa/adresele IP implicate în plângere pană când administratorul este convins ca problema s-a rezolvat şi ca s-au luat măsuri de precauţie pentru a preveni incidentele viitoare. Administratorul poate bloca traficul către IP-urile implicate în plângere, sau către toate IP-urile utilizatorului, până este convins că s-au luat măsuri de siguranţă de către Utilizator pentru a nu se mai repeta incidentele.

2.4. Utilizatorii care folosesc legătura la reţeaua administratorului pentru activităţi ce încalcă prevederile acestei Politici de utilizare a serviciilor li se poate suspenda serviciul furnizat pe o perioadă nedeterminată cu o notificare de 1(una) ora înainte sau imediat în funcţie de gravitatea problemei. Dacă serviciul este oprit imediat administratorul va încerca să contacteze Utilizatorul cât mai curând posibil, pentru a-l informa despre situaţia apărută.

2.5. Utilizatorii ce adinistrează un domeniu, au obligaţia de a configura două căsuţe poştale: postmaster@domeniu.ro şi abuse@domeniu.ro. Mesajele trimise către aceste adrese trebuie citite de persoane în măsură să ia decizii pentru soluţionarea problemelor raportate. De asemenea toţi clienţii sunt obligaţi sa anunţe administratorul care sunt persoanele ce pot lua masuri ca astfel de probleme să nu se mai întâmple.

2.6. În anumite cazuri, administratorul poate bloca traficul spre/dinspre anumite IP ce nu fac parte din reţea, dacă se consideră că acele IP-uri sunt folosite pentru a distribui SPAM, sunt "open relay" sau sunt folosite pentru a obţine acces la resurse ce nu au caracter public. În aceste cazuri nici un utilizator nu va mai putea trimite/primi trafic de la acele adrese.

 

3. Recomandări  

3.1. Utilizatorul trebuie să ţină la curent administratorul cu numele şi adresele de contact pentru persoanele ce pot soluţiona problemele descrise în această “Politică de utilizare a serviciilor”.

3.2. Utilizatorul trebuie să îşi educe colaboratorii şi prietenii pentru a respecta aceste reguli.

3.3. Utilizatorul trebuie să investigheze rapid orice plângere care a fost primită de la administrator.

3.4. Când Utilizatorul foloseşte o lista de e-mail, trebuie să se asigure că are confirmarea fiecărui destinatar care doreşte să primească mesaje sale.

4.5. În cazul interceptării de către persoane neautorizate de către Utilizator a datelor de autorizare în reţea, Utilizatorul este obligat sa anunţe administratorul pentru intreruperea accesului neautorizat. Administratorul pune la dispoziţie instrumente de monitorizare şi schimbare  a datelor de autorizare în reţea.

 

 

 

 

                                                                                                                Semnatura Utilizator